woensdag 13 januari 2016

Sarcasme



Parijs versus Istanbul

Ik laat me bijna weer verleiden om sarcastisch te worden
Maar ik doe het niet
Ik vertik het

Keulen

Bijna wilde ik weer mee discussiëren
Maar ik dacht: zal je het dan nooit leren?

Ik laat mijn dagen niet vergallen
Door linkse intellectuelen of extreemrechtse ballen
Door losers en door extremisten
Door journalisten of cartoonisten

Niemand is minder slachtoffer of meer
Het gaat om mensen, elke keer

Geweld; mondeling, lichamelijk, seksueel,
tegen kind, vrouw of homoseksueel
Is voor de zwakkelingen onder ons
Is voor de lafaards
en de dronkaards
Is voor de verbitterden
en de gefrustreerden
die nooit met argumenten discussieerden

Sarcasme is zeker een vorm van geweld
Dat is als je iemand de huid vol scheldt
en hem genadeloos met woorden velt
Online, op papier of als je voor hem staat
Altijd met publiek zodat je hem nog beter schaadt
Je hebt graag de lachers op jouw hand
En creëert onrust in het land

Nee, ik laat mijn dagen niet vergallen
Door linkse intellectuelen of extreemrechtse ballen
Door losers en door extremisten
Door journalisten of cartoonisten


Geen opmerkingen: