dinsdag 3 juni 2014

Laat mij jou redden, moslimvrouw



Laat mij jou vertellen wat jij bent:

Je bent onderdrukt
afhankelijk
Je bent zwak
en heel erg zielig
terwijl ik vrij ben
onafhankelijk
sterk
en heel erg stoer

Laat mij jou redden

van je kleinburgerlijkheid
je bekrompenheid
je achterlijkheid
en gebrekkigheid
met mijn grootsheid
mijn vooruitstrevendheid
mijn beschaafdheid
en mijn volkomenheid

Laat mij jou vertellen wat jij niet snapt

Die man van jou die is doortrapt
het enige wat hij van jou wil
is dat je baart 
en dat je kookt
en verder ben je stil
en als hij heet van buiten komt
dan snap je wat hij wil
Je kleedt je uit
en daarna ligt je een tijdje stil

Laat mij vertellen dat ik medelijden heb, jij moslimvrouw
Maar als je doet wat ik je zeg, komt alles vast goed met jou

Mijn voornaam is arrogantie
en mijn achternaam onwetendheid

Geen opmerkingen: